En trööökig Fredag

Ja som Julia skrev på sitt inlägg så böt ju vi platser och de har sina stup. 
En viss väldans kaxig kille i våran klass fick inte sitta brevid sin bästa kompis för att dom inte kan vara tysta då och tack vare det så får vi massa skit. T.ex. Att tjejer inte kan ha typ Adidas "träningsbyxor" för det ser muppat ut och att man måste ha parfym på sig 24/7 för att man är tjej. Har dom ens tängkt på att någon kan vara känslig, att det finns regler på skolan m.m. Jag tycker inte det är ok, men men nu är det helg och det ska bli härligt mest för att jag ska få träffa min bebbo!

en gammal bild.

Vi började skoldagen med att få ett "här kommer platsbytarna!!" och efter den skiten man har fått i går så tolkar man det inge bra men han menade inget illa i gentligen (har snackat med honom, inte att jag har skällt på honom men mer pratat som kompisar). Sen så börjar vissa med det där att tjejer ser muppade ut i träningsbyxor. Sen på lektionen så hörde man bakom att dom typ viskade om oss. Efter lektionen så pratade vi med Tommie(våran mentor) och med Lisbeth (våran mattelärare). Matten gick väl ok, när någon kille skulle påbörja någon dålig komentar om platserna eller om oss så sa hon till och det var bra. 
Sen hade vi Engelska och jag är ingen Engelska älskare men det är ok, lektionen flöt på och det gick bra. 
Sen åt vi lunch och den var inge god (som oftast typ). 
Efter lunchen hade vi SO och då hade vi en föreläsning om Frihetstiden och den Gustavinanska tiden den föreläsningen var ändå rätt intresant. Asså om jag hittar några saker som man kanske inte direkt tänker på så blir den ändå rätt intressant. 
Sedan hade vi Idrott och det var nog den roligaste i dag. Killarna hade bad och tjejerna hade bedminton tunering och vi är "bara" 9st tjejer i klassen så i sånna tillfällen så kommer vi bra överens och har riktigt kul. Efter typ halva så fick man fritt och då körde jag, Sara och Julia bedminton och att vi skulle ha bollen i luften så länge som möjligt och det högsta fick jag och sara med 35slag.
Sist så hade vi SO i gen fattar inte varflr men aja. Där höll vi på med våra historiespel och jag börjar kunna se mållinjen(jag har typ bara frågor och pjäser kvar) så det är endå rätt kul det där. Vi avslutade med att städa bänkar och min bänk är väl ok nu..... hoppas jag. 
Sedan när jag kom hem har jag bara tagit det lungt, Vi fick suchi till middag! eller jag och mamma. Sen har det bara varit en lungn dag så nu e jag trött!

Hejdå och godnatt!

Bilder!!!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: